In de Wet op het primair onderwijs is bepaald dat elk schoolbestuur een klachtenregeling moet hebben. Dit is bepaald in de zogenaamde ‘Kwaliteitswet’.
Deze klachtenregeling is bedoeld voor ouders, leerlingen, personeel en andere belanghebbenden, die een klacht hebben ‘over gedragingen en beslissingen dan wel het nalaten van gedragingen en het niet nemen van beslissingen’ van het bestuur of een persoon, die deel uitmaakt van de schoolgemeenschap.
Hieronder staan het klachtmeldingsformulier, de volledige tekst van de klachtenregeling en een bijlage met veelgestelde vragen en antwoorden over de klachtenregeling binnen INNOVO.
Wilt u uw klacht of melding bespreken met INNOVO of advies over de te nemen stappen? Neem dan gerust contact met de eerstelijns helpdesk (Marlou Stork, telnr. 045-5447144). U kunt ook contact opnemen met de schoolcontactpersoon van uw eigen school. De contactgegevens vindt u in de schoolgids.
Om contact op te nemen met de externe vertrouwenspersonen kunt u onderstaande contactgegevens gebruiken:
Amanda Klein
info@prettigwerkenlimburg.nl
06 – 444 74 692
Patrick van Well
pvwell@qccinfo.com
06 – 466 31 403
interne klachtencommissie
Klachten die zijn ingediend via het klachtenformulier worden in behandeling genomen door de interne klachtencommissie van INNOVO.
Deze bestaat uit de volgende leden:
Onafhankelijk voorzitter: Jo Ortmans
Secretaris: Daniëlle Schaepkens
Lid: Leon Camp